.

Tata Nano 2011.10.13

Az indiaiak az alacsony ár ellenére sem haraptak rá a világ legolcsóbb autójára, augusztusban például csak 1200 talált gazdára a tervezett 20 ezer helyett.

altAmikor 2008-ban a Tata bemutatta a Nanót, azt várták tőle, hogy közel akkora áttörést okoz majd India motorizációjában, mint annak idején a Ford T-modell Amerikában. A tervek szerint ez lett volna az az autó, amelyre sok család lecseréli a motorkerékpárját. Csak bő kétezer dollárt kértek érte, ami nagyjából a fele a legközelebbi vetélytársak árának, mégsem jött a piaci siker.

Eredetileg a Tata havi 20-25 ezer darab eladásával számolt, de az idén a Foreignpolicy.com beszámolója szerint augusztusban csupán 1200 darab talált gazdára. Bár évente 250 ezer Nanót tudna gyártani a gyár, eddig a három év alatt összesen csupán 129 ezer fogyott, ami messze alulmúlja a várakozásokat.

Az autó legnagyobb problémája a rossz kereskedőhálózaton kívül állítólag az, hogy senki, még a fejlődő India rossz anyagi helyzetben lévő polgárai sem igazán szeretnének egy olyan autót, amiről kizárólag az jut az emberek eszébe, hogy olcsó. Persze az sem tett jót a típus hírnevének, amikor egyre-másra gyulladtak ki a Nanók, de a Tata már kijavította ezt a típushibát.

Sőt a Tata szerint a legfrissebb elégedettségi felmérések azt mutatják, hogy a tulajdonosok 90 százaléka elégedett az autójával.

 
bottom

Flavin7 Flavin7 Artemisinin Moksa Csepp